Saturday, June 6, 2009

KeNaPa AdA MaSaLaH???

Salam, tajuk pada entri kali berbentuk pertanyaan hehe~ satu kejadian di dalam lif telah menimbulkan aku idea untuk menulis entri ini. Ceritanya aku, zharif, zana, akim dan hafiz telah berpeluang untuk berjumpa dengan Ustaz Syahrin yang merupakan Setiausaha Politik kepada TPM. Kami pergi pun lepas di ajak oleh Abang Rahmat. Ketika kejadian Zharif, Abg Rahmat, Fire telah berada di pejabat Ustaz Syahrin, hafiz n akim masih mencari tempat parking (jauh korang parking penat nak jalan huhu~)

Ketika aku & zana dalam lif kami bersama dengan 2 orang manusia ni lah seorang merupakan ahli keluarga kepada sebuah badan NGO yang terkenal di Malaysia ( tengok muka semua sama je hehe~) seorang lagi P.A dia kot, berikut merupakan perbualan dieorang:

Boss : Betul ke maklumat yang kita dapat ni?
P.A : Betul la takkan dieorang nak tipu pulak kan.
Boss : Ni semua orang JOHOR punya kerja la
............... (apa dia membebel pun aku tak faham)
macam beruk buat kerja.

Wahh!!! kasar bahasa panggil orang JOHOR beruk, kau buta ke dalam lif tu ada 2 anak jati JOHOR, betul tak ada manners punya orang, kalau yee pun ada masalah dengan someone jangan la general sangat sampai nak kutuk JOHOR, awak tu orang yang dikenali dari badan NGO yang terkenal jaga la tatasusila tu sikit, bahasa tu guna yang baik2, kalo orang JOHOR beruk kau pun beruk sekali sebab orang JOHOR manusia kau pun manusia so sama2 beruk la nak macam tu? betul punya kasar bahasa dia.

Bukan nak bersikap assabiyah yeee tapi pada hakikatnya orang JOHOR memang hebat, kenape kau ada masalah ke orang JOHOR hebat? (nak cakap je dengan orang tu tapi dia jalan keluar lif laju la pulak haha~). Semua negeri hebat dan ada keunikan masing2, negeri Kedah umpamanya melahirkan ramai ulama2 terkenal di Malaysia, so perlu ke kutuk negeri orang lain? tak perlu kan "tepuk dada tanya hati" lalala~

Sempat jumpa Abg Rizal kat pejabat Ustaz Syahrin, perjumpaan kami berjalan dengan lancarnya dan kami sangat beruntung sebab dapat berjumpa dengan kak Liza yang pernah berkhidmat dengan 3 orang Perdana Menteri. Wah masih bersemangat dalam melaksanakan social work walaupun usianya telah lanjut chayok2x hehe.. tu je untuk kali ni peace, love & respect


3 comments:

Nizam Zahri said...

hhaha.. org yg kutuk tuh ignore kan jerk..

wah.. bagus2 gie jumpa ustz syahrin.. perbanyakkan jumpa menteri2 Johor... senang nak dapat pape nanti..

AkMaL BeSt said...

haha btol2 abis air liur ckp dgn dieorg..

tq2 epong insyaALLAH progrm2 lps ni akn d'prmudahkan huhu

AZIRARARARARA said...

hahha... kne ngan tema ko mal... peace, love.. respect... haa.. mmg perlu sangat org malaysia ni 'disekolahkan' kengkadang... yang tua, yang mude sume same je... kalo nak bercakap ikut sedap ngongga tekak dorang je... tak fikir lubang telinge orang.. errmm.. harap dorang sedarlah kesilapan yang tak sepatutnye ade tu... dan kite pun same mal.. ini renungan untuk aku juga... anyway.. thnks for this entry.. =)