Monday, August 10, 2009

TeKNiKaL & SuKaN

Salam Geng, semalam baru sahaja tamatnya dua program, pertama Program Sehari Bersama PERMAJ yang diadakan seperti hari keluarga, agak santai dan selesa, walaupun diadakan sederhana tapi agak meriah dan sempoi, Majlis kami diserikan dengan kehadiran TNC HEPA yang merupakan penasihat kehormat PERMAJ, aku tabik spring kat TNC sebab beliau sangat sempoi & santai, memang mesra pelajar & sangat memahami konsep kami semalam, terima kasih banyak2 Dato' atas sokongan yang diberikan. Aku berpuas hati dengan exco-exco yang berkerja keras untuk program ini tanpa pantauan aku, mus & suriya, Sorry ye cik lina sebab kena ganti tenaga kami bertiga hehe~ Kemana hilangnya kami bertiga?

Kami telah join satu lagi program iaitu Selangkah Ke Menara Gading (SEMEGA) anjuran PMUKM sebagai urusetia, Su & Mus sebagai program manakala aku sebagai teknikal. Sepatutnya PERMAJ takde program masa itu tapi sebab kena ganti program yang ditangguhkan maka terjadilah PRIMAJ semalam. Kami dengan berat hati terpaksa menumpukan perhatian pada SEMEGA sebab tanggungjawab & amanah telah lama diberikan. SEMEGA satu program yang agak besar & berjaya mencapai matlamatnya semalam iaitu memberikan motivasi kepada pelajar2 ini. So aku agak happy join program ini sebab dapat menimba satu lagi pengalaman berharga dalam organisasi.

Berbalik pada tajuk Teknikal & Sukan, aku dalam sejarah berorganisasi di UKM kerja yang paling banyak aku dapat ialah dari sektor teknikal & sukan. Kadang2 berfikir sebentar muka aku ada macam orang teknikal ke yang buat wirering2 tu? huhu~ kalau sukan sememangnya menjadi bidang aku sejak sekolah lagi tapi teknikal sejak masuk UKM inilah baru aku terlibat secara aktif dalam teknikal. Sukan bermula di PERMAJ kemudian bersambung ke KVC masa aku 1st year diteruskan di KSX'09 semasa 2nd year dan yang terbesar Minggu Mesra Pelajar (MMP) masa nak masuk 3rd year & satu lagi projek dalam perancangan.

Teknikal bermula di Xtreme-C bersambung di MTAQ medan pertama aku belajar teknikal secara besar besaran, seterusnya di Buka Puasa PERMAJ (kerja teknikal aku paling teruk), bersambung di KVC (my best teknikal work) & semalam di SEMEGA (Kerja teknikal yang matang sebab aku tak emosi sepanjang program). Sememangnya benar kata orang sesuatu kerja itu jika dibuat berterusan ia akan mematangkan kita, teknikal sememangnya semakin sebati dengan aku & aku nak buat kerja teknikal untuk event yang lebih besar, hope i get that chance.

Credit untuk Epong sebab letak aku ditempat yang sepatutnya dalam PERMAJ semasa aku 1st year sehingga aku belajar banyak benda yang kini memudahkan aku dalam pelbagai urusan, Credit untuk abg ehsan sebab bagi peluang dekat saya untuk handle 2 event besar kolej iaitu KVC & MTAQ yang semakin membuka jalan kepada aku, special credit untuk Kak fadilah juga sebab bagi peluang kat saya handle teknikal KVC yang telah mempakarkan saya dalam bidang teknikal & Credit untuk MMP & SEMEGA sebab telah menjadi medan untuk aku mengeksperimen kebolehan aku dalam Sukan & Teknikal. Hasil Kerja aku? hanya orang disekeliling sahaja yang mampu menilainya, aku hanya menjalankan kerja yang diberikan. Peace, Love & Respect.

3 comments:

la~nina said...

sorry je????
upah la en akmal

Fiqr said...

erm.. kak lina.. nk belanja ke??? ai??? dalam je maksud ayat 2.. hihihi... x de la.. saje je la

shueqi_Sue said...

kerja secara berterusann? mmg sepatutnya..